Konkurs na stanowisko Samodzielnej Księgowej Bilansisty / Samodzielnego Księgowego Bilansisty

Zakres obowiązków:

Do obowiązków pracownika będzie należało m.in.:

  • Prowadzenie rachunkowości minimum dwóch Rolniczych Zakładów Doświadczalnych Instytutu (RZD);
  • Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
  • Przygotowywanie planów finansowych w uzgodnieniu z Dyrektorami RZD
  • Dokonywanie kontroli:
    • zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
    • kompletności dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.

Szczegółowy zakres obowiązków:

  • Sporządzanie sprawozdań finansowych wg ustalonych przez przepisy prawa standardów sprawozdawczych dla m.in. GUS, ZUS, US, MRiRW, MEiN;
  • Dokonywanie rozliczeń podatkowych i sporządzanie deklaracji podatkowych;
  • Prowadzenie sprawozdawczości zarządczej zapewniającej dostarczenie informacji niezbędnych do tworzenia planów, a także wczesnej sygnalizacji pojawiających się problemów finansowych, w celu szybkiej ich analizy i eliminacji poprzez podjęcie odpowiednich działań;
  • Wprowadzanie danych do programu finansowo-księgowego, w tym dekretowanie i księgowanie dokumentów (min. faktury sprzedaży, zakupu, dowody memoriałowe, dokumenty magazynowe, wyciągi bankowe, dokumenty kasowe);
  • Uzgadnianie stanów magazynowych;
  • Monitorowanie należności i zobowiązań, potwierdzanie sald z kontrahentami;
  • Systematyczne prowadzenia uzgodnień kont bilansowych;
  • Ewidencja środków trwałych;
  • Księgowanie listy płac;
  • Wystawianie faktur sprzedażowych;
  • Nadzór nad bieżącą rzetelnością danych zawartych w programie finansowo-księgowym Zakładu oraz kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych;
  • Realizacja transakcji pieniężnych z rachunku bankowego;
  • Kontakty i bieżąca współpraca w zakresie działalności finansowo-księgowej z Głównym Księgowym Instytutu, pracownikami Działu Finansowo-Księgowego IUNG-PIB oraz instytucjami zewnętrznymi;
  • Przygotowywanie danych do postępowań przetargowych, ankiet, kontroli i audytów.

Wymagania:

Poszukujemy osoby, która:

  • Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  • Nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
  • Spełnia jeden z poniższych warunków:
    • ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
    • posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

Wymagania dodatkowe:

  • Znajomość pakietu MS Office i programów finansowo-księgowych;
  • Umiejętność stosowania i interpretacji aktów normatywnych oraz obowiązujących przepisów prawa;
  • Umiejętność właściwego zarządzania i koordynacji pracy;
  • Umiejętność analitycznego myślenia;
  • Dokładność, rzetelność, terminowość.

Oferujemy:

  • Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
  • Możliwość rozwoju zawodowego,
  • Wynagrodzenie od 4300 PLN

Miejsce pracy:

  • Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – PIB Dział Finansowo-Księgowy

Dokumenty aplikacyjne:

  • List motywacyjny;
  • CV;
  • Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
  • Oświadczenie o niekaralności za  przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
  • Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych;
  • Ewentualne referencje.

Forma, termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty należy przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8 lub złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1400 bądź elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl w terminie do 18.03.2024r. Tel. Do kontaktu 814 786 734.

Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy
Skip to content