Konkursy na stanowisko w 2023r.


Dyrektor
Instytutu Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa
Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach
ogłasza konkurs na:


stanowisko Analityk fizykochemiczny w Głównym Laboratorium Analiz Chemicznych

  1. Do obowiązków pracownika będzie należało m.in.:
    • wykonywanie analiz fizykochemicznych zgodnie z  obowiązującymi dokumentami odniesienia,
    • obsługa wyposażenia pomiarowego,
    • przygotowywanie odczynników chemicznych do badań,
    • prowadzenie zapisów z badań i dokumentacji zgodnie z obowiązującym systemem jakości.
  2. Wymagania:
    • wykształcenie wyższe kierunkowe (chemia, biologia lub pokrewne),
    • znajomość pakietu MS Office,
    • odpowiedzialność za wykonywane zadania, obsługiwaną aparaturę, dokładność,
    • zaangażowanie w wykonywaną pracę,
    • dobra organizacja pracy własnej,
    • umiejętność pracy w zespole,
    • analityczne myślenie i umiejętność wyciągania wniosków,
    • mile widziana znajomość pracy zgodnie z wymaganiami PN-EN ISO/IEC 17025,
    • mile widziana znajomość języka angielskiego.
  3. Oferujemy:
    • stabilne zatrudnienie,
    • podnoszenie kompetencji zawodowych poprzez szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne,
    • wynagrodzenie zasadnicze i premię uznaniową w zależności od wyników pracy i zaangażowania w pracę,
    • świadczenia socjalne.
  4. Miejsce pracy:
    • Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – PIB Główne Laboratorium Analiz Chemicznych
  5. Dokumenty aplikacyjne:
    • List motywacyjny;
    • CV;
    • Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;

Zastrzegamy sobie prawo do kontaktu  tylko z wybranymi kandydatami.

Wymagane dokumenty należy przesłać  elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl   lub  złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1500 bądź przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8), w terminie do dnia  15.12.2023 r.


stanowisko kierownika w zakładzie Gleboznawstwa Erozji i Ochrony Gruntów

  1. O powołanie na funkcję kierownika zakładu mogą się ubiegać osoby, które spełniają następujące warunki:
    • posiadają stopień lub tytuł naukowy,
    • posiadają predyspozycje do organizowania pracy naukowej, rozwojowej i wdrożeniowej,
    • aktualnie kierują zespołem badawczym, tematem lub grantem albo pełnili tę funkcję w okresie poprzedzającym ogłoszenie konkursu,
    • mają dobry stan zdrowia.
  2. Oferta składana przez kandydata powinna zawierać:
    • kwestionariusz osobowy z fotografią i życiorys,
    • dokumentację posiadanego wykształcenia w formie uwierzytelnionych odpisów dyplomów,
    • opinie co najmniej z okresu ostatnich 5 lat pracy,
    • informacje kandydata o jego osiągnięciach zawodowych,
    • opinię od samodzielnego pracownika naukowego wskazanego przez kandydata,
    • koncepcję organizacji i programu naukowo-badawczego zakładu na okres 5 lat.

 Kandydatów z IUNG-PIB nie obowiązuje składanie dokumentów wymienionych
    w punktach a,  b i  c.

  1. Każdemu kandydatowi przystępującemu do konkursu Dyrekcja Instytutu udostępnia materiały informacyjne o stanie zakładu.
  2. Komisja konkursowa w ciągu tygodnia od  zakończenia przyjmowania ofert decyduje o dopuszczeniu do konkursu na podstawie dokumentów przedstawionych przez kandydatów.
  3. Konkurs jest jednoetapowy i odbywa się w trybie posiedzenia komisji konkursowej z udziałem kandydatów. Na posiedzeniu tym kandydaci prezentują swoje kwalifikacje oraz koncepcje działania i rozwoju Zakładu.
  4. Kierownika zakładu naukowego, po zasięgnięciu opinii Rady Naukowej, powołuje Dyrektor Instytutu na okres 5 lat,  .
  5. Wymagane dokumenty należy przesłać  elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl   lub  złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1500 bądź przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8), w terminie do dnia  24 listopada 2023 r.

stanowisko Profesora w zakładzie Uprawy Roślin Pastewnych

  1. Nazwa i opis stanowiska z uwzględnieniem europejskiej klasyfikacji:
    Leading Researcher (R4) – samodzielny pracownik naukowy, ze stopniem naukowym doktora habilitowanego na stanowisku profesora Instytutu z doświadczeniem badawczym powyżej 10 lat (lata liczone jak w zatrudnieniu przy pełnym wymiarze godzin). Samodzielny pracownik naukowy, ze stopniem profesora.
  2. Zakres prac badawczych:
    • Badania produkcyjności ważniejszych gatunków roślin pastewnych  wykorzystywanych do produkcji pasz wysokobiałkowych i energetycznych  dla przeżuwaczy i zwierząt monogastrycznych
    • Ocena wartości żywieniowej komponentów pasz treściwych i objętościowych
    • Opracowanie i doskonalenie agrotechniki ważniejszych krajowych gatunków roślin strączkowych i ich mieszanek ze zbożami oraz soi
    • Opracowanie i doskonalenie agrotechniki kukurydzy i sorga uprawianych na ziarno i kiszonkę w różnych  systemach uprawy z zastosowaniem systemów konserwujących
    • Doskonalenie technologii produkcji pasz objętościowych z traw oraz ich mieszanek z roślinami bobowatymi drobnonasiennym
    • Ocena stanu fizjologicznego roślin pastewnych w zależności od   czynników stresowych (stresy abiotyczne) oraz stosowanych zabiegów agrotechnicznych
    • Poszukiwanie możliwości zwiększania efektywności biologicznego wiązania azotu przez gatunki  roślin bobowatych grubonasiennych
    • Opracowanie i doskonalenie agrotechniki intensywnych i lokalnych gatunków i odmian roślin pastewnych w warunkach rolnictwa ekologicznego
    • Badania nad efektywnością wykorzystania powierzchni paszowej w zależności od wielkości stada krów oraz uwarunkowań przyrodniczych i organizacyjno – ekonomicznych.
  3. Wymagania w stosunku do kandydata:
    1. Wymagania obowiązkowe:
      • Posiadanie stopnia naukowego doktora habilitowanego w dziedzinie nauk rolniczych i/lub pokrewnych,
      • Gotowość do podjęcia problematyki badawczej uzasadnionej potrzebami Instytutu,
      • Kierowanie projektem badawczym lub równoważnym przedsięwzięciem finansowanym ze środków zewnętrznych,,
      • Krajowy lub zagraniczny staż naukowy, bądź porównywalna, udokumentowana wspólnymi projektami i/lub dorobkiem naukowym, współpraca z zagraniczną placówką badawczą,
      • Osiągnięcia w kształceniu kadry naukowej – pełnienie funkcji promotora we wszczętym, co najmniej jednym przewodzie doktorskim,
      • Osiągnięcia w dotychczasowej pracy naukowej, w tym autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych o łącznej wartości co najmniej 300 punktów na podstawie oceny wg wykazu czasopism z listy MEiN,
      • Aktywność w życiu naukowym oraz zdolności organizacyjne (recenzje rozpraw doktorskich i w postepowaniach habilitacyjnych oraz publikacji i/lub projektów badawczych, organizacja i udział w konferencjach, organizacja warsztatów, kursów itp.)
    2. Dodatkowe umiejętności przydatne na stanowisku:
      • Znajomość światowej literatury na temat pierwiastków śladowych w rolnictwie ze szczególnym uwzględnieniem oceny ich niedoborów i nadmiarów w glebach i roślinach
      • Doświadczenie w planowaniu i prowadzeniu ścisłych eksperymentów polowych, mikropoletkowych i wazonowych
      • Umiejętność statystycznej analizy danych: analiza wariancji, analiza wielozmienna (analiza skupień, metoda PCA ), regresja wielokrotna
      • Obsługa programu komputerowego Statgraphics
      • Motywacja do pracy naukowej udokumentowana publikacjami i udziałem w życiu naukowym (w tym pełnienie funkcji promotora pomocniczego, staże naukowe, udział w konferencjach naukowych).
  4. Wynagrodzenie pracownika zatrudnionego na stanowisku profesora:
    • Wynagrodzenie wysokości  może wynosić od 6840 zł do 11800 zł
  5. Wymagane dokumenty:
    • Curriculum Vitae.
    • List motywacyjny – przedstawiający zwięźle zainteresowania kandydata.
    • Dotychczasowe osiągnięcia badawczo-naukowe oraz plany dotyczące dalszej kariery.
    • Dokumenty poświadczające posiadane wykształcenie.
    • Wykaz osiągnięć naukowych.
    • Oświadczenie, że z chwilą podjęcia zatrudnienia Instytut będzie podstawowym miejscem pracy.
    • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
  6. Forma, termin i miejsce składania dokumentów:
    • Wymagane dokumenty należy przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8 lub złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1500 w terminie do dnia 15.12.2023r. bądź elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl
    • Ogłoszenie wyników nastąpi nie później niż 2 tygodnie po zakończeniu postępowania konkursowego.
    • Instytut zatrudni pracownika od 01-go dnia miesiąca następującego po ogłoszeniu wyników konkursu i zaopiniowaniu przez Radę Naukową.
    • Instytut wdrożył i utrzymuje standardy Europejskiej Karty Naukowca i zasady Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych oraz politykę OTM-R, zgodnie z wytycznymi i zaleceniami Komisji Europejskiej.

Link do polityki otwartych przejrzystych i opartych o kompetencje kandydata zasad rekrutacji (OTM-R) dla pracowników naukowych w Instytucie Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowym Instytucie Badawczym – http://hr.iung.pulawy.pl/doc/pl/iung_otmr_polityka.pdf


stanowisko Samodzielnej Księgowej Bilansisty / Samodzielnego Księgowego Bilansisty

  1. Zakres obowiązków:
    • Prowadzenie rachunkowości minimum dwóch Rolniczych Zakładów Doświadczalnych Instytutu (RZD);
    • Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
    • Przygotowywanie planów finansowych w uzgodnieniu z Dyrektorami RZD
    • Dokonywanie kontroli:
      • zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
      • kompletności dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  2. Szczegółowy zakres obowiązków:
    • Sporządzanie sprawozdań finansowych wg ustalonych przez przepisy prawa standardów sprawozdawczych dla m.in. GUS, ZUS, US, MRiRW, MEiN;
    • Dokonywanie rozliczeń podatkowych i sporządzanie deklaracji podatkowych;
    • Prowadzenie sprawozdawczości zarządczej zapewniającej dostarczenie informacji niezbędnych do tworzenia planów, a także wczesnej sygnalizacji pojawiających się problemów finansowych, w celu szybkiej ich analizy i eliminacji poprzez podjęcie odpowiednich działań;
    • Wprowadzanie danych do programu finansowo-księgowego, w tym dekretowanie i księgowanie dokumentów (min. faktury sprzedaży, zakupu, dowody memoriałowe, dokumenty magazynowe, wyciągi bankowe, dokumenty kasowe);
    • Uzgadnianie stanów magazynowych;
    • Monitorowanie należności i zobowiązań, potwierdzanie sald z kontrahentami;
    • Systematyczne prowadzenia uzgodnień kont bilansowych;
    • Ewidencja środków trwałych;
    • Księgowanie listy płac;
    • Wystawianie faktur sprzedażowych;
    • Nadzór nad bieżącą rzetelnością danych zawartych w programie finansowo-księgowym Zakładu oraz kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych;
    • Realizacja transakcji pieniężnych z rachunku bankowego;
    • Kontakty i bieżąca współpraca w zakresie działalności finansowo-księgowej z Głównym Księgowym Instytutu, pracownikami Działu Finansowo-Księgowego IUNG-PIB oraz instytucjami zewnętrznymi;
    • Przygotowywanie danych do postępowań przetargowych, ankiet, kontroli i audytów.
  3. Wymagania w stosunku do kandydata:
    1. Wymagania obowiązkowe:
      • Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
      • Nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
      • Spełnia jeden z poniższych warunków:
        • ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
        • posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
    2. Dodatkowe umiejętności przydatne na stanowisku:
      • Znajomość pakietu MS Office i programów finansowo-księgowych;
      • Umiejętność stosowania i interpretacji aktów normatywnych oraz obowiązujących przepisów prawa;
      • Umiejętność właściwego zarządzania i koordynacji pracy;
      • Umiejętność analitycznego myślenia;
      • Dokładność, rzetelność, terminowość.
  4. Oferujemy:
    • Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
    • Możliwość rozwoju zawodowego.
  5. Miejsce pracy:
    • Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – PIB Dział Finansowo-Księgowy
  6. Wymagane dokumenty:
    • List motywacyjny;
    • CV;
    • Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
    • Oświadczenie o niekaralności;
    • Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych;
    • Ewentualne referencje.
  7. Forma, termin i miejsce składania dokumentów:
    • Wymagane dokumenty należy przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8 lub złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1400 w terminie do dnia 30.10.2023r. bądź elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl
    • Telefon do kontaktu 814 786 734.

stanowisko Profesora w zakładzie Herbologii i Technik Uprawy Roli

  1. Nazwa i opis stanowiska z uwzględnieniem europejskiej klasyfikacji:
    Leading Researcher (R4) – samodzielny pracownik naukowy, ze stopniem naukowym doktora habilitowanego na stanowisku profesora Instytutu z doświadczeniem badawczym powyżej 10 lat (lata liczone jak w zatrudnieniu przy pełnym wymiarze godzin). Samodzielny pracownik naukowy, ze stopniem profesora.
  2. Zakres prac badawczych:
    • Poszukiwanie roztworów ekstrakcyjnych do ekstrakcji pierwiastków śladowych z gleby w zakresie ich niedoborów i nadmiarów
    • Opracowywanie liczb granicznych  do oceny zasobności gleby w mikroelementy dla okręgowych stacji chemiczno-rolniczych
    • Ustalanie zaleceń nawożenia mikroelementami roślin uprawnych
    • Opracowywanie krytycznych limitów zawartości mikroelementów w roślinach uprawnych
    • Tworzenie aplikacji komputerowych wspierających racjonalne nawożenie mikroelementami
    • Badania reakcji roślin na metale ciężkie
    • Badania nad sposobami ograniczania fitoprzyswajalności metali z gleb zanieczyszczonych
    • Badania nad wykorzystaniem produktów ubocznych i materiałów odpadowych w rolnictwie
    • Fitoremediacja gleb zanieczyszczonych metalami
    • Ustalanie składu nowych nawozów mineralnych dla przemysłu nawozowego i testowanie ich efektywności plonotwórczej
    • Badania nad nowymi nawozami fosforowymi pod kątem ograniczenia odpływu fosforu do wód
    • Łączne stosowanie nawozów dolistnych i herbicydów w uprawie polowej
  3. Wymagania w stosunku do kandydata:
    1. Wymagania obowiązkowe:
      • Posiadanie stopnia naukowego doktora habilitowanego w dziedzinie nauk rolniczych i/lub pokrewnych,
      • Gotowość do podjęcia problematyki badawczej uzasadnionej potrzebami Instytutu,
      • Kierowanie projektem badawczym lub równoważnym przedsięwzięciem finansowanym ze środków zewnętrznych,,
      • Krajowy lub zagraniczny staż naukowy, bądź porównywalna, udokumentowana wspólnymi projektami i/lub dorobkiem naukowym, współpraca z zagraniczną placówką badawczą,
      • Osiągnięcia w kształceniu kadry naukowej – pełnienie funkcji promotora we wszczętym, co najmniej jednym przewodzie doktorskim,
      • Osiągnięcia w dotychczasowej pracy naukowej, w tym autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych o łącznej wartości co najmniej 300 punktów na podstawie oceny wg wykazu czasopism z listy MEiN,
      • Aktywność w życiu naukowym oraz zdolności organizacyjne (recenzje rozpraw doktorskich i w postepowaniach habilitacyjnych oraz publikacji i/lub projektów badawczych, organizacja i udział w konferencjach, organizacja warsztatów, kursów itp.)
    2. Dodatkowe umiejętności przydatne na stanowisku:
      • Znajomość światowej literatury na temat pierwiastków śladowych w rolnictwie ze szczególnym uwzględnieniem oceny ich niedoborów i nadmiarów w glebach i roślinach
      • Doświadczenie w planowaniu i prowadzeniu ścisłych eksperymentów polowych, mikropoletkowych i wazonowych
      • Umiejętność statystycznej analizy danych: analiza wariancji, analiza wielozmienna (analiza skupień, metoda PCA ), regresja wielokrotna
      • Obsługa programu komputerowego Statgraphics
      • Umiejętność wizualnego rozpoznawania niedoborów składników pokarmowych w roślinach w warunkach polowych, ze szczególnym uwzględnieniem mikroelementów.
      • Motywacja do pracy naukowej udokumentowana publikacjami i udziałem w życiu naukowym (w tym pełnienie funkcji promotora pomocniczego, staże naukowe, udział w konferencjach naukowych).
      • Udokumentowana znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie.
  4. Wynagrodzenie pracownika zatrudnionego na stanowisku profesora:
    •  Wynagrodzenie wysokości 190% -330 % wynagrodzenia minimalnego
  5. Wymagane dokumenty:
    • Curriculum Vitae.
    • List motywacyjny – przedstawiający zwięźle zainteresowania kandydata.
    • Dotychczasowe osiągnięcia badawczo-naukowe oraz plany dotyczące dalszej kariery.
    • Dokumenty poświadczające posiadane wykształcenie.
    • Wykaz osiągnięć naukowych.
    • Oświadczenie, że z chwilą podjęcia zatrudnienia Instytut będzie podstawowym miejscem pracy.
    • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
  6. Forma, termin i miejsce składania dokumentów:
    • Wymagane dokumenty należy przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8 lub złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1500 w terminie do dnia 15.04.2023r. bądź elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl
    • Ogłoszenie wyników nastąpi nie później niż 2 tygodnie po zakończeniu postępowania konkursowego.
    • Instytut zatrudni pracownika od 01-go dnia miesiąca następującego po ogłoszeniu wyników konkursu i zaopiniowaniu przez Radę Naukową.
    • Instytut wdrożył i utrzymuje standardy Europejskiej Karty Naukowca i zasady Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych oraz politykę OTM-R, zgodnie z wytycznymi i zaleceniami Komisji Europejskiej.

Link do polityki otwartych przejrzystych i opartych o kompetencje kandydata zasad rekrutacji (OTM-R) dla pracowników naukowych w Instytucie Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowym Instytucie Badawczym – http://hr.iung.pulawy.pl/doc/pl/iung_otmr_polityka.pdf


stanowisko asystenta w zakładzie Biochemii i Jakości Plonów

  1. Nazwa i opis stanowiska z uwzględnieniem europejskiej klasyfikacji:
    Recognised Researcher (R2) naukowiec posiadający stopień naukowy doktora. Profil dotyczy osób, niebędących w pełni samodzielnymi pracownikami naukowymi.
  2. Zakres prac badawczych:
    • Badania budowy chemicznej, aktywności i możliwości praktycznego wykorzystania biologicznie czynnych substancji swoistych roślin,
    • Określanie wpływu czynników środowiskowych, agrotechnicznych i genetycznych na skład jakościowy i ilościowy substancji wpływających na wartość żywieniową roślin uprawnych,
    • Badanie roślinnych odpadów poekstrakcyjnych, ich wykorzystanie w żywieniu zwierząt i wytwarzaniu suplementów diety,
    • Badanie wpływu czynników biotycznych i abiotycznych na skład chemiczny roślin,
    • Biosynteza związków naturalnych w warunkach in vitro,
    • Doskonalenie i opracowywanie metod oznaczania zawartości wybranych składników roślinnych.
  3. Wymagania w stosunku do kandydata:
    1. Wymagania obowiązkowe:
      • Stopień naukowy doktora w dziedzinie nauk rolniczych i/lub pokrewnych,
      • Co najmniej 2-letnie doświadczenie w pracy naukowo-badawczej lub w pracy zawodowej związanej tematycznie z kierunkiem działalności badawczej (np. studia podyplomowe lub doktoranckie, staż naukowy),
      • Osiągnięcia w dotychczasowej pracy, w tym autorstwo lub współautorstwo co najmniej jednej pracy naukowej z wykazu czasopism MEiN oraz prezentacja wyników badań (referat, poster),
      • Predyspozycje do pracy naukowej (np. udział w projektach badawczych),
      • Udokumentowana znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie,
      • Umiejętność obsługi sprzętu komputerowego i znajomość podstawowego oprogramowania.
    2. Dodatkowe umiejętności przydatne na stanowisku:
      • Praktyczna znajomość technik chromatograficznych w analizie jakościowej i ilościowej: chromatografii cieczowej sprzężonej z detekcją w UV-Vis i MS (UHPLC-PDA-MS).
      • Praktyczna umiejętność obsługi spektrometrów mas niskiej i wysokiej rozdzielczości firm Bruker i/lub Waters.
      • Znajomość oprogramowania związanego ze spektrometrią mas (np. Bruker DataAnalysis, Waters MassLynx/QuanLynx).
      • Znajomość oprogramowania do przetwarzania danych z nieukierunkowanych i ukierunkowanych doświadczeń metabolomicznych: MS-DIAL, MetaboAnalyst.
      • Praktyczna umiejętności w zakresie izolacji specyficznych metabolitów roślin oraz grzybów, w tym metod chromatografii nisko-, średnio- i wysokociśnieniowej (FLASH, MPLC, HPLC-ELSD).
      • Odbyty staż zagraniczny trwający co najmniej rok.
      • Znajomość języka polskiego co najmniej na poziome średniozaawansowanym (B2) (dla osób z zagranicy).
      • Współpraca międzynarodowa udokumentowana artykułami naukowymi w międzynarodowych czasopismach z listy filadelfijskiej posiadających łączny IF minimum 40.
  4. Perspektywy rozwoju zawodowego:
    1. Asystent może awansować na stanowisko adiunkta po spełnieniu poniższych warunków
      • Stopień naukowy doktora w dziedzinie nauk rolniczych, biologicznych, chemicznych, ekonomicznych lub pokrewnych.
      • Osiągnięcia w dotychczasowej pracy naukowej, w tym autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych o łącznej wartości co najmniej 100 punktów na podstawie oceny wg wykazu i punktacji czasopism z listy MEiN (min. 3 publikacje w czasopismach objętych indeksowaniem przez Journal of Citation Report), z czego co najmniej 24 punkty zdobyte po uzyskaniu stopnia doktora.
      • Opracowanie i złożenie poprawnego pod względem formalnym projektu badawczego do NCN, NCBR lub innej instytucji finansującej badania.
      • Motywacja do pracy naukowej udokumentowana publikacjami i udziałem w życiu naukowym (w tym pełnienie funkcji promotora pomocniczego, staże naukowe, udział w konferencjach naukowych).
      • Udokumentowana znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie.
    2. Adiunkt może awansować na stanowisko profesora Instytutu po spełnieniu poniższych warunków:
      w przypadku adiunkta posiadającego stopień doktora habilitowanego lub doktora w dziedzinie nauk rolniczych, biologicznych, chemicznych, ekonomicznych lub pokrewnych:
      • Gotowość do podjęcia problematyki badawczej uzasadnionej potrzebami Instytutu.
      • Kierowanie projektem badawczym lub równoważnym przedsięwzięciem finansowanym ze środków zewnętrznych.
      • Krajowy lub zagraniczny staż naukowy, bądź porównywalna, udokumentowana wspólnymi projektami i/lub dorobkiem naukowym, współpraca z zagraniczną placówką badawczą.
      • Osiągnięcia w kształceniu kadry naukowej – pełnienie funkcji promotora we wszczętym, co najmniej jednym, przewodzie doktorskim.
      • Osiągnięcia w dotychczasowej pracy naukowej, w tym autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych o łącznej wartości co najmniej 300 punktów na podstawie oceny wg wykazu czasopism z listy MEiN.
      • Aktywność w życiu naukowym oraz zdolności organizacyjne (recenzje rozpraw doktorskich i w postępowaniach habilitacyjnych oraz publikacji i/lub projektów badawczych, organizacja i udział w konferencjach, organizacja warsztatów, kursów, itp.).
    3. W przypadku adiunkta posiadającego stopień doktora:
      • Wykazanie się wyróżniającym dorobkiem naukowym w reprezentowanej dziedzinie o łącznej wartości co najmniej 300 punktów na podstawie oceny wg wykazu i punktacji czasopism z listy MEiN;
      • Pełnienie funkcji promotora pomocniczego w co najmniej jednym przewodzie doktorskim;
      • Posiadanie uznanego dorobku organizacyjnego w zakresie wdrażania i upowszechniania wyników badań naukowych ( np. uzyskanie patentu lub udokumentowanego wdrożenia);
      • Kwalifikacje ocenia Rada Naukowa na podstawie opinii dwóch recenzentów, w tym jednego z poza Instytutu.
    4. Adiunkt może awansować na stanowisko profesora zwyczajnego po spełnieniu poniższych warunków:
      • Tytuł naukowy profesora w dziedzinie nauk rolniczych, biologicznych, chemicznych lub ekonomicznych.
      • Gotowość do podjęcia problematyki badawczej uzasadnionej potrzebami Instytutu.
      • Osiągnięcia w dotychczasowej pracy naukowej, w tym autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych o łącznej wartości co najmniej 450 punktów na podstawie oceny wg wykazu czasopism z listy MEiN.
      • Udział w kształceniu kadry naukowej – pełnienie funkcji promotora w co najmniej dwóch przewodach doktorskich, recenzje rozpraw doktorskich oraz w postępowaniach habilitacyjnych i postępowaniach o nadanie tytułu profesora.
  5. Wynagrodzenie pracownika zatrudnionego na stanowisku adiunkta:
    • Płaca zasadnicza od 105-220% obowiązującego minimalnego wynagrodzenia
  6. Wymagane dokumenty:
    • Curriculum Vitae.
    • List motywacyjny – przedstawiający zwięźle zainteresowania kandydata.
    • Dotychczasowe osiągnięcia badawczo-naukowe oraz plany dotyczące dalszej kariery.
    • Dokumenty poświadczające posiadane wykształcenie.
    • Wykaz osiągnięć naukowych.
    • Oświadczenie, że z chwilą podjęcia zatrudnienia Instytut będzie podstawowym miejscem pracy.
    • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
  7. Forma, termin i miejsce składania dokumentów:
    • Wymagane dokumenty należy przesłać pocztą na adres Instytutu (Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy, 24-100 Puławy, ul. Czartoryskich 8 lub złożyć osobiście w kadrach Instytutu od poniedziałku do piątku w godzinach 700-1500 w terminie do dnia 11.04.2023r. bądź elektronicznie na adres mailowy: kadry@iung.pulawy.pl
    • Ogłoszenie wyników nastąpi nie później niż 2 tygodnie po zakończeniu postępowania konkursowego.
    • Instytut zatrudni pracownika od 01-go dnia miesiąca następującego po ogłoszeniu wyników konkursu i zaopiniowaniu przez Radę Naukową.
    • Instytut wdrożył i utrzymuje standardy Europejskiej Karty Naukowca i zasady Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych oraz politykę OTM-R, zgodnie z wytycznymi i zaleceniami Komisji Europejskiej.

Link do polityki otwartych przejrzystych i opartych o kompetencje kandydata zasad rekrutacji (OTM-R) dla pracowników naukowych w Instytucie Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowym Instytucie Badawczym – http://hr.iung.pulawy.pl/doc/pl/iung_otmr_polityka.pdf


Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych osoby uczestniczącej w postępowaniu  kwalifikacyjnym

Nawiązując do treści art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – (Dz.U. UE.L 119 z 04.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 str. 2 dalej „Rozporządzenie” ) Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – PIB w Puławach informuje, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy (adres: ul. Czartoryskich 8, 24-100 Puławy, tel. 81 4786 700 lub 800, e-mail: iung@iung.pulawy.pl iung@iung.pulawy.pl).
  2. Administrator danych osobowych wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym Pani/Pan może się kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem, poprzez adres e-mail: iod@iung.pulawy.pl, numer telefonu − 81 4786 738, lub pisemnie na adres korespondencyjny Administratora danych osobowych wskazany w punkcie 1.
  3. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania danych
    • Pani/Pana dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221 Kodeksu pracy oraz § 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28.05.1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika) będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia w celu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko.
    • art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia, przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze — ustawa z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym. Źródłem pochodzenia danych osobowych będą informacje i dokumenty przekazane przez osobę, której dane dotyczą.
    • W zakresie danych niewymaganych przepisami prawa – podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda (art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia). Zgodę można wycofać w każdym czasie, bez wpływu na zgodność  z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
  4. Okres przetwarzania danych osobowych − dane osobowe będą przetwarzane do zakończenia procesu kwalifikacyjnego.
  5. Odbiorcy danych − do Pani/Pana danych mogą mieć dostęp upoważnieni pracownicy Administratora – członkowie komisji konkursowej.
  6. Prawa związane z przetwarzaniem danych − przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych, w przypadkach określonych w Rozporządzeniu.
  7. Zgodę na przetwarzanie danych osobowych można  wycofać w każdym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
  8. W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu – Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – PIB w Puławach nie będzie wykorzystywał Pani/Pana danych do zautomatyzowanego podejmowania decyzji oraz profilowania.
  10. Podanie danych osobowych zawartych w zgłoszeniu kandydatury na stanowisko jest dobrowolne, ale jest warunkiem przystąpienia do procedury przedmiotowego postępowania  kwalifikacyjnego. Uzyskane dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy
Skip to content